Συμβουλές για γονείς

"Πότε ένα παιδί χρειάζεται να κάνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο;"

Πότε ένα παιδί χρειάζεται να κάνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο;

   Η ανάγκη για επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο εξαρτάται συνήθως από πολλούς παράγοντες και διαφορετικές καταστάσεις. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάποιοι παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν το παιδί να χρειαστεί επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν:

  • Καθυστέρηση στην ανάπτυξη της γλώσσας: Αν ένα παιδί έχει προβλήματα στην επικοινωνία και την ανάπτυξη της γλώσσας, μπορεί να χρειαστεί επιπρόσθετο χρόνο για να προετοιμαστεί για την επόμενη βαθμίδα.
  • Αδυναμία προσαρμογής: Αν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσαρμογή στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου, ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να το πετύχει.
  • Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβουν το νηπιαγωγείο για να επιτύχουν τις αναγκαίες δεξιότητες και να προετοιμαστούν για το δημοτικό.
  • Κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη: Αν ένα παιδί έχει δυσκολίες στην κοινωνική ή συναισθηματική του ανάπτυξη και δεν είναι έτοιμο να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα, μπορεί να γίνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο.

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

Καραμπά Αργυρώ

 

Ε

Ποια είναι η σωστή στάση του σώματος;

Ποια είναι η σωστή στάση του σώματος κατά τη γραφή;

 

Η διαδικασία της γραφής αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης των
παιδιών, ξεκινώντας με απλές δραστηριότητες ζωγραφικής σε μικρή ηλικία. Καθώς
τα παιδιά μεγαλώνουν, οι απαιτήσεις στον τομέα της γραφής αυξάνονται,
προστίθενται λειτουργικές γραφοκινητικές δραστηριότητες, όπως η γραφή
γραμμάτων, αριθμών, και σχολικές ασκήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η σωστή στάση του
σώματος παίζει σημαντικό ρόλο.
Η στοίχιση του χαρτιού, το κατάλληλο ύψος του γραφείου, και η σωστή
στήριξη του χεριού είναι σημαντικοί παράγοντες. Η ευθεία πλάτη και ώμοι, σε
συνδυασμό με τη σωστή θέση των δακτύλων και των χεριών, βοηθούν το παιδί να
διατηρεί την οπτική εστίαση με το χαρτί χωρίς υπερβολική κλίση του κεφαλιού.
Καθώς το παιδί εξελίσσεται, η σωστή στάση του σώματος διασφαλίζει την
αποτελεσματική εκτέλεση των γραφοκινητικών δραστηριοτήτων, προετοιμάζοντάς το
για τις αυξημένες απαιτήσεις της σχολικής γραφής. Είναι, λοιπόν, ουσιώδες να
διδαχθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία να διατηρούν μια σωστή στάση κατά τη
διάρκεια της γραφής, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξη των
γραφοκινητικών τους δεξιοτήτων.

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.

 

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

Καραμπά Αργυρώ 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.