Συμβουλές για γονείς

" ΤΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΟ ΜΟΥ ΜΠΟΥΚΑΛΙ "

 

 

 

 

Αργυρώ Καραμπά  και Εργοθεραπευτική ομάδα του Κέντρουunnamed 5

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : "Καλοκαιρινές δραστηριότητες για το σπίτι"

 

Καλοκαιρινές δραστηριότητες για το σπίτι
 
Τώρα που έρχεται το καλοκαίρι και τα σχολεία κλείνουν, οι γονείς προσπαθούν
να σκεφτούν και να ψάξουν δραστηριότητες διασκεδαστικές και παράλληλα
εποικοδομητικές για τα παιδιά τους.
Παρακάτω προτείνονται κάποιες ιδέες για δραστηριότητες:
 Στο μπαλκόνι ή στην αυλή του σπιτιού τοποθετείστε μια πισίνα αναλόγου
μεγέθους με το χώρο στο οποίο διατίθεται και αφήστε το παιδί να παίξει με το
νερό και να χαλαρώσει.
 Παιχνίδι με αφρό. Δώστε ένα χώρο στο παιδί, στον οποίο θα μπορεί να παίζει
με τον αφρό, δημιουργώντας διάφορα σχέδια.
 Μέσα σε μια μεγάλη λεκάνη τοποθετείστε άμμο και διάφορες πετρούλες.
Δώστε στο παιδί κουβαδάκια και φτυάρια και αφήστε την φαντασία του να
δημιουργήσει.
 Ζωγραφική με δακτυλομπογιές και νερομπογιές. Δώστε στο παιδί μεγάλη
επιφάνεια χαρτιού και αφήστε να εμπλακεί αισθητηριακά με το υλικό που θα
του παρέχετε.
 Καλοκαιρινές κατασκευές. Με άμμο, πετραδάκια, ζωγραφική δημιουργείστε
διάφορες κατασκευές, το παιδί μπορεί να κόψει, να σκίσει, να κολλήσει και
λοιπά.
 Στην μεσημεριανή χαλάρωση, δώστε στο παιδί ένα βιβλίο να διαβάσει αν
μπορεί ή να του το διαβάσετε. Ένα βιβλίο που το έχει διαλέξει μόνο του μέσα
από μια συλλογή βιβλίων της ηλικίας του για να έχει και το ενδιαφέρον να το
διαβάσει. Για τα παιδιά που δεν γνωρίζουν ακόμα να διαβάζουν επιλέγουμε
μικρά παραμυθάκια με μια εικόνα στην κάθε σελίδα εύκολα νοήματα και σε
περίπτωση που του το διαβάσουμε και εμείς πολλές φορές το παιδί θα μπορεί
βλέποντας τις εικόνες να το πει.
 Παίξτε με το παιδί «μπουγέλο». Το παιχνίδι που προσφέρει τρέξιμο και πολύ
γέλιο.
 Παιχνίδι με σαπουνόφουσκες. Ζητήστε από το παιδί να τρέξει και να σπάσει
όσες περισσότερες σαπουνόφουσκες μπορέσει με τα δύο χέρια μαζί
(παλαμάκια).
 Ακούστε τραγούδια και προσπαθείτε να μιμηθείτε μαζί με το παιδί τα λόγια
των τραγουδιών. Για παράδειγμα τα «παπάκια στη σειρά», «χαρωπά τα δυο
μου χέρια τα χτυπώ» και λοιπά.
 Παιχνίδια με το λάστιχο στην αυλή. Ζητήστε από το παιδί να σας βοηθήσει
στο καθάρισμα της αυλής, να σαπουνίσει τα παιχνίδια του (όσα μπορούν να
πλυθούν).
 
Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα

Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.

 

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.